Команда Громадської організації «Культурно-освітня платформа «Сенс» у складі студентів та випускників Маріупольського державного університету з 5 по 15 лютого брали участь у молодіжному обміні «Ділимося різною історією, формуючи спільне майбутнє» («Sharing different history, Shaping Common Future»). Проєкт реалізований у рамках програми кредитної мобільності Еразмус+.
Міжнародний обмін об'єднав у місті Паралімні (Республіка Кіпр) молодь з Греції, Кіпру, Вірменії, Туреччини, Молдови, Болгарії, Білорусі та України. Від МДУ участь у проєкті взяли доцент кафедри історичних дисциплін Світлана Арабаджи, магістр спеціальності «Історія та археологія» Олександра Воротілова, студентка спеціальності «Історія та археологія» Аліна Танасова та студент спеціальності «Переклад (італійська)» Сергій Рашевський.
Кожного дня учасники розповідали один одному про значні події в історії своїх країн. Молодь готувала цікаві презентації про первісне суспільство, стародавній світ, середньовіччя, новий час. З-поміж іншого, учасники ділилися розповідями про сучасні зміни, яких зазнали їх країни, та власними думками щодо майбутнього.
Коли я розповідала про окупацію Криму найбільше за все іноземців здивувало, що за підтримку українського руху кримських татар саджали до в’язниці. Мене ж приголомшила розповідь учасниці з Кіпру, яка поділилася своєю особистою трагедією. У 1974 році турецькі військові вторглися на територію північного Кіпру, і сім’я дівчини була вимушена покинути рідну домівку. У нашій групі був хлопець із Туреччини, який зазначав, що не схвалює рішення уряду того часу з насильницького «підтримання миру на Кіпрі»,
– Олександра Воротілова.
Найбільше мене вразила розповідь команди з Греції про повстання студентів Афінської політехніки проти правлячої військової диктатури. Молоді люди стали на шлях боротьби за демократію, чим заплатили ціною власних життів. Іноземців найбільше приголомшило, як довго українська мова була під забороною та як багато українців стали жертвами репресій,
– Аліна Танасова.
Іноземних учасників проєкту зацікавило, що наші предки у період пізнього палеоліту використовували кістки тварин у якості музичних інструментів. Наприклад, музичний прилад із лопатки мамонта та рогу оленя був у древніх людей за барабан. Мене ж найбільше здивувало, що на Кіпрі взагалі не було палеоліту,
– Сергій Рашевський.
Під час виїзних екскурсій учасники проєкту змогли здійснити подорож різними епохами та на власні очі побачити головні історичні пам'ятки Кіпру: неолітичне поселення Хірокітія, античний театр і руїни Куріона, середньовічну османську фортецю Ларнаки. Свій вільний час молодь проводила у місті Лімасоль, який вразив їх своєю мультикультурністю.
Крім того, учасники неодноразово знайомили один одного з культурою та звичаями своїх країн. Студенти з України познайомили іноземців із традиційними стравами, танцями та красою природи рідної землі.
Під час останніх двох днів перебування на Кіпрі учасники створювали відео, меми, презентації й інфографіку про молодіжний обмін, а також готували різні активності для школярів – ігри, танці, енерджайзери.
По завершенні програми учасники отримали сертифікати «Youthpass», які містять інформацію про участь у проєкті від Еразмус+, отриманих результатах і компетенціях.
Читайте також: Унікальна можливість: студенти МДУ отримали стипендії на навчання в Школі європейського права та управління







|