Здобути другу чи третю вищу освіту – це цілком можливо, особливо, коли у Маріупольському державному університеті є великий вибір спеціальностей гуманітарного, соціального і технічного спрямування.
Магістр МДУ Тетяна Рак навчалася одразу на двох освітніх програмах. Спеціальність «Переклад (англійська)» дозволила дівчині вільно оволодіти іноземною мовою, а «Журналістика. Реклама та зв’язки з громадськістю» – знайти своє професійне покликання.
Тетяно, навчаючись на бакалавріаті ви здобували одразу два фахи – перекладача англійської та рекламіста і піарника. Чому ви віддали перевагу саме рекламі та зв’язкам із громадськістю для здобуття магістерського освітнього ступеня?
Я вдячна періоду навчання на двох факультетах одразу, але завжди відчувала більшу цікавість до сфери масових комунікацій. З другого курсу я почала працювати за фахом. Мені дуже подобається ідея того, що вся діяльність даної ніші зав’язана на людському факторі. Іноді це важко, втім, окрім очевидних результатів, постійна робота з людьми – це чудовий інструмент для самопізнання. Кожного дня ти вчишся слухати, чути і знаходити індивідуальний підхід до кожного з ким працюєш.
Ви вільно володієте англійською мовою. Це засвідчує як диплом із відзнакою за спеціальністю «Переклад (англійська)», так і міжнародний сертифікат від IELTS. Як знання мови допомагало вам у навчанні?
Вважаю, що кожна мова, яку ми знаємо – це не кінцева мета, а влучний інструмент для навчання, роботи та комунікації. Я багато читаю та проходжу велику кількість освітніх курсів англійською. Мова допомогає мені в роботі – більшість клієнтів, з якими я працювала, надавали перевагу англійській. Сьогодні вже нікого не здивуєш знанням лише цієї мови, це must have, особливо, якщо ви хочете працювати на західні ринки та з великими проєктами. Чим більше мов – тим краще.
У вас вже є досвід роботи піарником. Розкажіть про нього та порадьте, з чого студенту без досвіду роботи розпочати свій професійний шлях?
Я почала зі стажування. Американський tech-стартап шукав студентів із високим знанням англійської. За два місяці я приєдналася до команди в якості постійного співпрацівника. Робота у стартапі – це цікавий досвід, дуже часто ти робиш все одразу. На початку мені доводилося поєднувати обов’язки піарника, SMM- та контент-менеджера, адміністратора, HR, працювати як business developer, відповідати за партнерство з університетами та навіть іноді допомагати з фінансами. Подібний досвід – це складно, але це як інтенсивне тренування. Після нього набуваєш знання у пришвидшеному темпі.
Студентам без досвіду раджу не боятись і починати працювати якомога раніше. Комунікації – це мінлива сфера, в якій конкуренція є доволі високою. Чим раніше ви почнете працювати – тим більше досвіду ви отримаєте на період закінчення університету. Практика і теорія – це часто зовсім різні речі, тому саме досвід є можливістю уникнути зайвих стресів. Обов’язково звертайте увагу на умови компанії і те, який досвід ви можете там отримати. Сьогодні багато великих компаній беруть стажерів, щоб навчити їх «для себе». Складіть собі «дизайн» кар’єри. Думати варто наперед: чи приносить вам це розвиток, можливості, задоволення, гроші? Чому ви можете навчитись? Де ви опинитеся за п’ять років?
Продовжите фразу: «Ходити на пари – це насправді весело. Як зараз пам’ятаю…»
…веселих та курйозних моментів було багато, але хочеться залишити їх собі. Тим більш, що їхніми учасниками іноді ставали інші студенти та викладачі. Можу сказати, що я завжди з радістю ходила на заняття. Мені імпонувало ставлення викладачів до студентів, підхід до навчання та можливість отримувати релевантні знання через додаткові тренінги. Факультет філології та масових комунікацій – це про творчість та креатив, а для мене це дуже важливо.
Поділіться трохи планами на майбутнє. Ви вже активно набуваєте досвід за фахом, а чи думали ви про навчання в аспірантурі?
Я більше практик, аніж теоретик, тому наразі продовжувати навчання не планую. Я працюю за фахом і хочу спробувати себе у різних напрямках піару, адже робота, наприклад, з артистами значно відрізняється від роботи з політиками. Варто розуміти, що аспірантура – не єдиний спосіб продовжити навчання. Наразі мене цікавлять зарубіжні практики, їхнє розуміння піару часто відрізняється від підходів української вищої школи. Тому у моїх планах вивчення додаткових мов, робота, можливо, отримання додаткової спеціальності, а аспірантура та викладання можуть статися, але трохи згодом.
Читайте також: Магістр МДУ Олександра Федотова: «Італійська назавжди залишиться у моєму житті» (ІНТЕРВ’Ю)

Speak english very well. Призове місце на конкурсі усного перекладу (2019 рік)

Експертна думка. У складі журі І етапу Всеукраїнського учнівського турніру юних журналістів (2019 рік)

Неформальна освіта в дії. Майстер-клас з ґендерно-чутливої журналістики від голови громадської організації «Громадське радіо»,
медіаексперта Андрія Куликова та гостьової редакторки, журналістки Катерини Мацюпи (2020 рік)

Інновації та розвиток. Участь у першому стартап-інкубаторі 1991 Маріуполь (2020 рік)

Відмінні результати. Під час презентації першого сервісу еко-доставки у Східному регіоні Vyunko (2020 рік) |